Aupairnouk.reismee.nl

Bye bye best friend!

My last week.. Mixed feelings..

Op mijn laatste maandag ben ik weer een dagje naar London gegaan. En met wie kan dat nou eigenlijk beter dan met een voormalig inwoner van Londen? Samen met Oscar heb ik een aantal uur in Camden Market rondgehangen

Laughing
Kraampjes uitgebreid bekeken, alles uitgeprobeerd en de laatste souveniertjes gekocht.. Blijkbaar had ik de vorige keer maar een heeeel klein stukje gezien, want ongeveer alles was nieuw. Oscar wilde graag wat meer attention in m'n blog, dus bij deze..

Oscar met zijn eten.
Oscar chillend in het park.

(Ik heb al m'n blogs ook naar het Engels vertaald voor m'n hostparents, dus dan kan Oscar er zelf ook nog van meegenieten.)

Hierna hebben we in parkjes gechilld en zijn we naar de Southbank (?) geweest, waar ik voor het eerst de Londen Eye en omgeving by night heb gezien, echt heel mooi

Kiss

Op dinsdag heb ik uit kunnen slapen, het huishouden gedaan, een lange wandeling gemaakt met Billie Bob, een Les Mills work out gedaan (daar heeft Yusra natuurlijk een abonnement op, yes!), mijn nieuwe serie unREAL gekeken (doei Orange Is The New Black) en allerlei kleine dingen gedaan op mijn laptop die nog gedaan moesten worden. Dinsdagavond laat kwam de hostfam terug.

Op woensdag ben ik voor de laatste keer naar Rafferty's cafe gegaan om daar in mijn vrije tijd even te chillen met de tijdschriften die mijn lieve zusje voor mij mee had genomen uit Nederland :) Ik dacht van mijn laatste keer loon, precies genoeg cash (4 pond) te hebben voor de bus, maar toen ik de bus in kwam, bleek dat mijn 2 pond munt een buitenlandse munt was waar ik dus niet mee kon betalen (en die ik hier zelf van iemand anders terug gekregen moet hebben..). Toen ik de bus uit wilde stappen, riep een meisje - ik gok maar een aantal jaar ouder dan mij - mij terug om vervolgens het geld dat ik miste voor mij te betalen. Even een reminder van hoe lief mensen kunnen zijn en dat ze met een klein gebaar zoveel voor je kunnen betekenen :)

Na woensdag middag een hond met veel poten gecreeerd te hebben uit een wc rol, zijn Willow en ik (voor de verandering) naar 'the park and the swings' geweest. Na daar blackberries geplukt te hebben, konden we thuis chillen met een zelfgemaakte blackberriemilkshake.

Voor donderdag had ik vrij gevraagd, zodat ik toch eindelijk nog naar de Harry Potter Studio's kon samen met Manon. Dit zit vaak zó vol gepland, dat je in de zomer ongeveer 6 weken van te voren moet reserveren voor een dag in het weekend.. Na een betaling van heeeel veel geld, waren er hoge verwachtingen. En het viel zeker niet tegen, wát een leuke dag! Het begon al met ons ritje van een uur in de coach, met een coachdriver die ons enthousiast allerlei leuke feitjes vertelde over de omgeving. Eenmaal in de Harry Potter studio's hebben we ons verbaasd over hoeveel werk alles heeft gekocht, alle details waar op is gelet, de combinatie van verschillende effecten en de kleinheid van bepaalde sets, waardoor er waarschijnlijk precies vanaf een goede hoek gefilmd moest worden. Van dinerzaal tot perron 9 3/4 tot de kamer van Perkamentus, we hebben van alles gezien! Ik wil niet te veel spoilen maar .. wisten jullie dat alle boeken uit de kamer van Perkamentus telefoonboeken zijn die zijn gekaft met leer? En dat er voor scenes waarbij super veel mensen nodig waren als opvulling, decormakers en andere mensen uit de productie gebruikt werden in de film? En dat er meer dan een maand is gewerkt om de Hogwarts dinerzaal om te toveren in een zaal voor het gala? En dat de bedden van Harry en Ron gedurende de afgelopen 15 jaar niet groter zijn gemaakt, dus dat de benen van de jongens de laatste paar jaren eigenlijk over het einde van het bed heen hingen? En dat de tafel vol chocolade en lekkernijen in Harry Potter and the Globlet of Fire, vooral bestond uit geschilderd resin?

By the way, waren jullie al uit de Londen Eye vraag? De Londen Eye is genummerd t/m nummer 33, maar heeft maar 33 karretjes, doordat ongeluksgetal nummer 13 is weggelaten. Okay, weten jullie dat ook weer. Nieuwe. Uit welke film is komt dit door Luna getekende hart op het raam in de trein?

Op vrijdag hebben Willow en ik samen de pretend birthday van Ray gevierd met his pretend friends and presents. De cadeautjes waren natuurlijk zelf gemaakt ;) van eierdoosjes, ingepakt met Victoria's Secret paper. Met de hele familie zijn we 's middags naar een speeltuin geweest en 's avonds naar Wagamama, waar ze de beste noodles ever hebben. Dit is favoriet van de hostfam, maar ik was er nog niet geweest, dus dit was een super leuke afsluiting :)

Gisteren heb ik 's ochtends mijn koffers ingepakt, daarna was de planning om even naar Greenwich te gaan, waar Yusra ook uit de buurt vandaan komt. We hebben rondgelopen door een mooi park, de Greenwich Time gezien, een leuk marktje doorgelopen en wat gedronken in een pub. Vervolgens werd de middag afgesloten met iets - want dit kon natuurlijk niet ontbreken op mijn laatste dag - typisch Engels: regen! 's Avonds hebben we echte Hollandse pannenkoeken gebakken, gehuild en veel geknuffeld. Ik ben Willows 'best friend in the whole wide world' en altijd welkom bij mijn hostfam, super fijn :)

Things I learned:

- 50 op de 'kilometerteller' hier is niet echt 50 km/u
- in Engeland word het ik-houd-niet-van-brood-probleem gelijk opgelost, want ieder sneetje brood wordt eerst getoast
- op tijd komen met het openbaar vervoer kan je wel vergeten, want ze cancellen hier random treinen en als de mensen niet snel genoeg doorlopen en in de weg lopen in de underground, mis je de tube
- 4 jarigen zijn niet áltijd cute. Zelfs niet als ze er mega cute uit zien.
- Fish and chips is een veel betere standardmeal dan de Hollandse aardappelen, groente, vlees.
- In Nederland zouden ook meer goede streetperformers moeten komen
- Ga gewoon naar Italië als je 10 weken goed weer wilt
- Waarom staat Amsterdam (en dus Nederland) bekend om het wietgebruik want volgens mij zijn Engelsen nog veel erger.
- Blijkbaar staan Engelsen bekend om hun scheve tanden, gelukkig kwam ik hier na 6 weken achter
- Als je op zoek bent naar de leukste hostparents, kan je bij deze stoppen met zoeken
- Hetzelfde geldt overigens voor het leukste hostkid
- In Sevenoaks kan je gewoon langs de busroute gaan staan waar je wilt en daar op de bus stappen, dit mogen ze in Nederland ook wel invoeren
- Bulgarweed is vet lekker en gezond
- Op iedere cappuccino die je hier koopt, willen ze standaard een berg cacao gooien (want blijkbaar is dat het lekkerste deel.. Nee?)
- Hetzelfde geldt overigens voor melk in thee.
- Flapjacks and shortbread. Waarom is dat bij ons niet zo bekend?
- Sta een 4 jarige nooit toe een irritante serie/aflevering te kijken, want dan zit je er voor de komende maanden aan vast
- Iers klinkt als een buitenlander die slecht Engels kan
- Aan de linkerkant van de weg rijden makes no sense at all
- Ze weten niet zo goed wat ze willen, want rijden moet links, maar in de Underground moet je rechts aanhouden met lopen.
- Stroopwafels zouden bekender moeten worden in Engeland, dan zouden er zoveel mensen (nóg) gelukkiger gemaakt worden
- En hoezo zijn hagelslag, oliebollen en Hollandse pannenkoeken hier nog niet geintroduceerd?
- Peanutbutter is healthy dus eet het vooral iedere dag.
- Check altijd of er een onderbroek gedragen wordt voordat je kinderen ergens mee naartoe neemt (een playground bijvoorbeeld).
- Engels kraanwater is chloorig.
- Je bent echt Dutch als je irritante opmerkingen kan maken over dingen die makkelijker kunnen, of je met goeie oplossingen komt, en je ook nog gelijk hebt.
- 'No hard shoulder' wordt gebruikt om de vluchtvakken aan te geven langs de snelweg, maar niemand weet waar die uitdrukking vandaan komt.
- Ga niet bij de Victoria's Secret naar binnen als je het je eigenlijk niet kan veroorloven.
- Niemand verwacht echt een uitgebreid antwoord op 'how are you', aangezien het aan iedereen en door iedereen gevraagd wordt.
- Diplomauitreikingen en hospiteergesprekken zijn voor de verandering best leuk om via skype te doen (en bovendien erg succesvol).
- Word geen au pair in het buitenland als je niet van socializen houdt. Of van kinderen. Of beide.
- Ga nooit uit op badslippers.
- Neem na 10x onnodig een jas meegeshouwd te hebben, de 11de x ook gewoon een jas mee want dan gaat het gegarandeerd wel regenen als je naar huis moet lopen.
- Jurken van 4-jarigen passen prima.

Jullie bedankt voor het lezen van mijn verhalen en het delen mijn enthousiasme! Het was een geweldige zomer en een super ervaring! Op naar een nieuw avontuur...

Liefs vanaf het vliegveld

Kiss

xxx Anouk

Ps. Luna + Ron is uit de film: 'Harry Potter and the Half-blood Prince'.

Reacties

Reacties

Jonneke

Bedankt voor het delen van je avonturen! Welkom terug (bijna dan) en veel plezier morgen!

joke steenbergen

Anouk , wat een geweldig verslag ! Heel goed samen gevat.
Deze ervaring was de moeite waard.
NU OP NAAR HOPEN WIJ EEN HELE FIJNE STUDENTEN TIJD!
Lieve groet !!! De buurtjes.

Frans ter Beek

Dag Anouk,
Ook jij heel veel dank en complimenten voor je leuke en trouwe verslagen iedere week! En ook bedankt voor de vele Engelse woorden die ik uit je verhalen allemaal heb mogen opsteken.
En je opsomming van alles wat je zegt daar te hebben geleerd...schitterend! Als je aan al je schrijfwerk en scripties die je de komende jaren moet gaan maken ook zoveel zorg besteedt dan zal het vast wel goed komen met je studie.
Heel veel succes gewenst dus en doe de groeten aan de Domstad, waar ikzelf ook zoveel mooie herinneringen aan heb en zoveel voetstappen heb achtergelaten.
Veel groetjes,
Frans.
Veel groetjes en: Gaudeamus igitur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active