Aupairnouk.reismee.nl

Time flies!

Hi there!

Kiss

Chillend in Rafferty’s cafémet mijn laptopje, een cappuccino en ‘smashed avocado’ coming (al is mijn lunch er tegen het einde van dit blog natuurlijk allang), schrijf ik weer ‘even’ mijn wekelijkse update voor jullie!

Na een chill weekend was (ook deze week) de vrije tijd nog niet voorbij, want ook maandag was een vrije dag voor mij. Na Victoria's Secret als doel gesteld te hebben voor de dag en mijn snelhechter met 6 a4'tjes aan hotspots gecheckt te hebben om te zien wat er daar in de buurt te zien/bezoeken was, vertrok ik naar Londen. Een totaal nieuw gebied dit keer. Na meer dan een uur rondgehangen te hebben in een mega Victoria's Secret, 5 helpende medewerkers en 2 passessies later, liep ik een stuk armer weer naar buiten. (Dat studentenleventje en budget dat over een maand begint wordt een hell, really.) Volgens maps lagen Raw Press, Grays Antique Market, Berkeley Square en Mayfair in de buurt, dus het bezoeken hiervan werd mijn volgende project. Raw Press is een van de healthy hotspots in m'n lijstje. De nr 5 uprooted organic cold-pressed juice (carrot, orange, fennel, ginger, turmeric, argan oil) is goedgekeurd :) Hij klinkt niet alleen super healthy, fancy and expensive maar dat is 'ie ook .. In Grays Antique Market stonk het vooral naar stinkvoeten (en het waren niet die van mij), dus geen idee waarom deze op m'n lijstje stond. Berkeley square was gewoon een plein net als alle andere honderdduizend pleinen in de wereld en het enige wat er op Mayfair te zien was, waren veel rijk uitziende, werkende mensen (niet zo heel gek want dit is een groot financieel gebied). But okay, kunnen we ook weer zeggen dat we hier allemaal geweest zijn haha.

De hostfam kwam uiteindelijk pas op woensdagmiddag thuis, dus dinsdag en woensdag bestonden vooral uit veel sporten en dansen in een privestudio (die ga ik zo missen), m'n boekje lezen, studeren en cappuccino drinken. Omdat veel au pairs in de zomervakantie meer moeten werken, kunnen ze niet meer naar de Engelse cursus komen. Daarom zijn de verschillende levels nu samengevoegd in één course. Omdat dit wel erg makkelijk is en zonde van mijn geld, heb ik aangegeven dat woensdag mijn laatste keer zou zijn. Ondertussen kent de eigenaar van Rafferty's café mij al, dus toen hij hoorde dat ik ging stoppen, bood hij (weer) aan dat hij wel Engelse lessen wilde doen met wel. Oftewel: kletsen en koffie drinken op de momenten dat hij het niet zo druk heeft met klanten

Smile
Na de cursus ben ik een uur blijven hangen om cappuccino met hem te drinken en te praten over studies, het Engelse studiesysteem, zijn café, mijn ervaringen in Engeland en om uitspraak van Engelse woorden te oefenen haha.

De rest van de week heb ik met Willow een houten doos beplakt met servetten en vervolgens omgetoverd tot theedoos (ofja, ergens halverwege veranderde Willow in de mental support en heb ik het afgemaakt), geschilderd, prinses gespeeld, gedanst op Chandelier - Sia en 'the crazy song' (Crazy in Love - Beyonce), haar make up gedaan, flapjacks gebakken en de andere 'usual' wekelijkse dingen gedaan (bezoekjes aan 'the park and the swings' en het spelen van de face game).

Gelukkig ben ik niet de enigste die soms verkeerde woorden of grammar gebruikt.. Niet alleen mijn uitspraken zijn soms apart of grappig, ook die van Willow zijn best leuk: Willow, when is your birthday?
Willow: '7 miles ago when I was a baby'.

Het weekend werd een Nina-weekend. Het plan was om zaterdag naar de Brockwell Lido (buitenzwembad) te gaan, vervolgens de hele dag rond te hangen, ergens om te kleden en eten te regelen en daarna door de club in. Daarna zouden we de laatste trein pakken (en niet nog een keer Nina's ervaring herhalen; trein missen en pas om 7u in bed liggen) en op zondag marktjes bezoeken met een andere Duitse au pair. So as planned.. Na een lekker dagje in en vooral aan het zwembad met Nina en een Italiaanse au pair (eindelijk m’n eerste boek uit, yes!), hebben we daar rustig de tijd genomen om te douchen en make uppen voor ons avondje uit. Nina en ik zouden Lorena meeten in Soho voor een sushidiner. Vervolgens hebben we 3 uur aan een stuk gedanst in de club, en een half uur lang gesprint om onze laatste trein te halen. Na een goeie sleep-in bij Nina, hebben we op zondag Marine en Jana gemeet en 2 markten bezocht die echt de moeite waard waren (Brick Lane Market & Sunday Upmarket). Heeel veel verschillende kraampjes, food en veel leuke streetperformers

Smile

Time flies over here! Nog maar 3 weekjes aan spelen met Willow, weekendjes Londen bezoeken en veel leuke dingen doen, voordat mijn studie begint..
Nog maar 5 nachtjes slapen voordat ik eindelijk 2 van mijn Nederlandse vriendjes weer kan knuffelen, yess :)

Byeee xo

Reacties

Reacties

Frans ter Beek

Een vakantie met een en al plezier geniet je daar, zo te lezen!
En straks kun je je, terug in Nederland, misschien wel vestigen als lerares Engels?
Maar inderdaad, 'time flies over' en het komende studentenleven zal er waarschijnlijk wel iets anders uitzien... Maar geen nood, Utrecht is een leuke stad en binnenkort vaar je in een bootje over de Oude Gracht.
En als je daar Amy en Sil nog tegenkomt (Nieuwe Tijden), doe ze dan de groeten?
Many greetings, Frans.

Anouk

Hi Frans,

Yes! Alleen maar leuke dingen :)
Engels lerares klinkt goed, maar iets in de psychologie klinkt ook niet verkeerd haha!
Ben nog druk aan het zoeken naar een kamer in Utrecht maar dat komt vast goed op de lange termijn.
Utrecht is prachtig inderdaad :)
Haha, zal ik doen.

Kind regards,
Anouk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active