Aupairnouk.reismee.nl

How to camp in England

Pak genoeg kleren in voor precies 1 dag zomerse temperaturen.

Neem al je truien mee.
Zorg voor een hostkid dat enthousiast genoeg is voor een sleepover om haar cabine met je te delen

Laughing

Neem een fotograaf als hostdad mee, inclusief al zijn material.
Een hostmom die no-campfire rules als guiderules ziet mag niet ontbreken.
En natuurlijk wijn. Veel rode wijn
Kiss

Mijn achtste week alweer, die op maandag begon met de 8th wedding anniversary van Yusra en Ray :) Daar hoorde natuurlijk slingers bij, dus Willow en ik hebben de hele dag slingers zitten kleuren en aan elkaar geplakt (goede dagactiviteit!)

Dinsdag was het tijd voor de tweede playdate, yes! Dit keer kwam Marine met de meiden deze kant op. Wat Willow overigens jammer vond want ze werd al helemaal blij bij het idee van een busritje naar de playdate, maar dit was voor ons dit keer natuurlijk niet nodig. Na de kids omgetoverd te hebben tot een vlinder, bloem en regenboog, waren ze helemaal ready om naar 'the park and the swings' te gaan. Hier hebben ze lekker rondgerend, gedanst en gespeeld met z'n 3en. Na afloop is er nog even kort Ben & Holly gekeken (wat een heel schattig plaatje opleverde!) tot ze werden opgehaald door mama.

Na een aantal keer het gaat wel door - het gaat niet door, ging het uiteindelijk toch door; woensdag t/m maandag kamperen! Dit betekende woensdagochtend inpakken (jazeker familie, dit kan kennelijk ook gewoon in 1 dag i.p.v. in 1 week) om vervolgens in de auto te springen op weg naar Oxfordshire.

Yusra had 4 dagen cursus, Willow en ik hebben lekker over de camping gehuppeld en gezwommen (ja echt, toch nog 1 dag goed genoeg weer om dat te doen) en met Ray heb ik een fotoshoot gedaan in the lake. Op vrijdag zijn we met z'n 3en naar een butterflyfarm en de geboorteplaats van Shakespeare geweest en heb ik de echte fish and chips op :) (Beetje delay in m’n blog omdat ik wilde wachten op Ray’s foto’s ;))

Op zaterdagochtend ging mijn wekker om 6 uur om vervolgens van 7 tot 11 onderweg te zijn naar London. Eeeeindelijk, na precies 8 weken, kon ik daar Hilke en Bram weer knuffelen :) Samen hebben we heel Londen door gelopen; London Bridge, Tower Bridge, Westminster Abbey, Leicester Square, Big Ben, London Eye, Borough Market and the M&M store. En na gegeten te hebben in een echte Engelse pub hebben we lekker de hele avond gedanst, eerst in een salsabar en daarna (weer) in de Be At One club. Ik had ze (en nog veel meer vrienden en familie uit Nederland trouwens) stiekem toch wel heel erg gemist

Kiss
dus het was super fijn om ze weer een dagje te zien! 's Nachts bleef ik in een airbnb in London met een hele aparte host.

Op zondag ging m'n wekker weer om 6 uur (maar dit keer na een nacht van 4 uur i.p.v. 7 uur) om vervolgens weer om 7 uur in de trein te zitten. Althans, dat was het plan. Want toen ik na een kort busritje (en een gesprek met een autobestuurder die stopte omdat hij mij wilde vertellen dat ik een 'beautiful face' had en hij mij ook wel wilde brengen) bij het treinstation aankwam, bleken de treinen niet te rijden tot 9 uur vanwege werkzaamheden (yey, geen wifi en leven op screenshots die natuurlijk niet gerefreshed zijn). Dus maar weer met dezelfde bus terug naar waar ik vandaag kwam. Metro. Nog een metro. Nog steeds geen wifi. No clue at all where and how to go.

Ik had afgesproken om 09.30 uur op het treinstation bij de camping te zijn zodat ik vervolgens met Ray en Willow mee kon rijden naar Stroud om daar Oscar te meeten en daar een dagje door te brengen. Uiteindelijk liep dit allemaal zo uit, dat ik besloot om gelijk met de trein naar Stroud te gaan. Na een foto gemaakt te hebben van mijn reisschema via de telefoon van iemand anders en een vieze cappuccino weggegooid te hebben, was ik klaar voor de rest van mijn reis. Wederom tot 11 uur. Vervolgens hebben we de hele dag de toerist uitgehangen in Stroud, het Italië van Engeland. We reden over heuvels omhoog in het rond om vervolgens uitzicht te hebben over de hele omgeving. Alleen de Italiaanse zon en temperaturen ontbraken nog...

Over een aantal dagen kan de tent weer opgezet worden. Maar dan in de tuin, voor Fenna en Anne :)

Dit hoort eigenlijk pas in mijn blog van volgende week thuis maar (sorry voor het spoilen gheghe) IK HEB EEN KAMER IN UTRECHT, YES

Gotta go, off to my second photoshoot

Smile

Reacties

Reacties

Frans ter Beek

Hi Anouk,
Nu weet ik dus how to camp in England, ik had daar nooit zo bij stilgestaan eigenlijk...
Incredible wat je daar allemaal meemaakt, soms zelfs na slechts 4 uurtjes slaap! Jammer dat het ook daar niet altijd mooi weer is, maar 'such is life', zullen we maar zeggen (Hier wordt het vandaag 34 graden). En deze vacantie zul je niet gauw vergeten, denk ik. Proficiat met je kamer in Utrecht, het is dus gelukt en het studentenleven nadert...Gaudeamus igitur. Hopelijk krijg je niet teveel heimwee naar Engeland als je terug bent? Ze zullen je daar wel gaan missen denk ik. Maar och, de wereld is klein tegenwoordig.
Bye, Frans.

Anouk

Yes! Kan je zelf binnenkort ook naar Engeland om te gaan kamperen Frans ;)
Aankomende week is het weer super (net als in Nederland trouwens), dus we mogen zeker niet meer klagen :)
Ik ben echt super blij met mijn kamer.. Komt zeker goed!
Maar het wordt natuurlijk wel even wennen inderdaad.
Gelukkig kan ik altijd nog een keertje terug om ze op te zoeken :)
Geniet van het lekkere weer daar!

Groetjes, Anouk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active