Aupairnouk.reismee.nl

Playdate & mini holiday

Hi there!

Ik ben er weer want het is weer monday-blogday. Dus ik gooi er vandaag net als mijn collega-au pairs weer een blogje in :)

Afgelopen maandag hadden Nina en ik dan ein-de-lijk ons dagje spa waar we al een tijdje naar uitkeken. Na - toen ik uit de trein stapte - 10 keer 'byebye' en fanatiek gezwaai door een klein meisje dat ik echt net ontmoet had in de trein, begon mijn dag al goed. Gelukkig bleef dat idee nog wel 5 minuten hangen.

Smile
Shoreditch schijnt heel leuk te zijn, maar na 40 minuten lang naar Nina en de spa gezocht te hebben (beide waren onvindbaar zonder 3G en netwerk) had ik Shoreditch ook wel gezien. Na deze wisselende opstart hebben we de hele middag genoten van een kleine, maar super lekkere pool met sauna, vers fruit, fancy fruit- en muntwater en last but not least een facial massage. (Als je totally zen wilt worden; this is the way!) Toen ik van 19.00 u tot 21.00 u in de trein naar huis zat heb ik een hele krant uitgelezen (ja echt pap! 'London evening standard', maar toch) en gefantaseerd over mijn diner. We hadden elkaar allemaal gemist, en terwijl ik aan de thee zat, zette Ray heel lief zonder verder iets te zeggen een glas wijn voor me neer. De avond eindigde in toast met jam, wijn, oude fotoboeken kijken en veel geknuffel met Willow.
Kiss

Dinsdag en woensdag was Willow vrij vervelend. Ze deed veel dingen die ons irriteerden, en als dat lukte, ging ze er alleen nog maar fanatieker mee door. Ook het aankleden was iedere ochtend een uitdaging afgelopen week (lees: huilen en schoppen terwijl ik haar aankleedde). We wisten alle drie niet zo goed waar dat ineens vandaan kwam. Ook was het ineens alleen nog maar: 'ik wil ... ik wil', in plaats van: 'please may I have'. Aan de andere kant zijn we wel gezellig naar 'the park and the swings' geweest, hebben we weer veel selfies gemaakt en ben ik nog steeds Willows 'best friend' :)

Dinsdag ben ik even kort naar Sevenoaks gegaan, waar ik een aantal Charity Shops en andere winkeltjes heb bezocht

Laughing
(Spullen om creatief te zijn met Willow zijn ingeslagen!)Woensdag heb ik weer met Marine geluncht (dezelfde Franse au pair van 2 weken geleden) in Rafferty's cafe, het beste cafe in de omgeving
Smile

Donderdag werd ik geappt over de steekpartij op Russell Square, best wel heftig en dichtbij.. Dat er op elk plein waar je bent zomaar een man om zich heen kan gaan steken met een mes is best een eng idee. Zeker op bijvoorbeeld Leicester Square, waar ik bijna elk weekend wel even ben en waar altijd super veel mensen zijn. Aan de andere kant loop je dat risico tegenwoordig natuurlijk overal..

Donderdag en vrijdag scheen de zon en was Willow super lief en gezellig! SMILEY Vrijdag was het dan eindelijk zover; de eerste playdate! Willow was super excited, misschien nog wel meer over het busritje dan over de playdate... Zelfs het wachten op de bus was leuk; met Willow op schoot hebben we liedjes gezongen en bij elke bus die langs kwam rijden sprong ze op. Gelukkig beviel haar allereerste busritje en vond ze het helemaal leuk. Samen met Marine (Franse au pair) en haar 2 hostkids zijn we gaan picknicken en spelen in een playground. Daarna zijn we nog naar hun huis gegaan voor een waterfight met 3 (van plezier) gillende kinderen. Een tweede playdate is al afgesproken.. Vrijdagavond heb ik met Yusra weer allerlei oefeningen gedaan in de studio. Wat relaxing hoort te zijn, is voor mij alleen maar pijnlijk (omdat er al zoveel spanning op al mijn spieren staat), but let's hope it pays off.

Zaterdagochtend vertrok ik al redelijk vroeg voor een 3 uur lange reis naar Oxford. Na 20 min lopen, trein, 3 metro's, trein en een bus kwam ik eindelijk in het centrum aan voor deze mini vakantie. Ook deze ochtend begon net als maandag trouwens al goed. Er stond een groep jongens in mijn eerste trein, een van hen vertelde dat ik er 'gorgeous' uitzag en 'really beautiful' was (YES, in the pocket).

Na een snelle lunch heb in Oxford een bijna 2 uur durende 'walking tour of Oxford and University gedaan'. Tourguide Stuart vertelde enthousiast het ene na het andere verhaal terwijl we van colleges naar bibliotheken naar kerken liepen. In Oxford zijn Harry Potter opnames geweest, dus ook hier werd het een en ander over verteld. Zo is de Hogwarts Great Hall (dinerzaal) uit de film gebaseerd op de lunch/dinerzaal van Christ Church College met lange tafels etc. Ook vertelde Stuart dat de burgers vroeger niet erg enthousiast waren over de hoeveelheid studenten in hun town, dit ging zelfs zó ver dat studenten vermoord werden door de burgers. Om de studenten hier tegen te beschermen, hadden ze van alles bínnen de universiteit (studeren, wonen, leren, bibliotheek, park, bewaking, etc).

Na deze tour had ik de colleges wel gezien, dus besloot ik om met het lekkere zonnige weer (> 22 graden!) en mijn Engelse boek (met 533 blz, dat ik nog steeds niet uit heb..) in het park van Trinity College te gaan chillen. Het voordeel van een stad als Oxford is dat ze erg toerist gericht en drukbezocht zijn, dus dat ik nog rustig kon gaan shoppen na het lezen van mijn boek, na 6 uur :) (hallo Ivy Park collectie...). Ook zondag was het super lekker weer, dus na goed uitgeslapen, een echte 'Full English Breakfast' (without beans) te hebben en nog meer geshopt te hebben, eindigde ik aan het einde van de middag weer in het park met een biertje. Ik ben overigens nog wel in een museum (Museum of the History of Science) geweest hoor. Maar laten we eerlijk zijn; we weten allemaal dat musea en science niet mijn ding zijn. Dus dat bezoek was van korte duur.

Maak je trouwens geen zorgen dat ik straks mega dun en afgetraind terug kom na al dat gezonde eten. Zaterdagavond heb ik pizza gegeten en waar ik zondag voor een gezonde salade wilde gaan op het station, eindigde ik in de Burger King (fastfood is nou eenmaal goedkoper dan een maaltijdsalade)... Verder zit de healthyness er nog wel in hoor. Doordeweeks eet ik heel gezond bulgur weed en veggies met de hostfam en ik ben helemaal fan van de Nakd bars (cashew cookie, cacao delight en ginger bread zijn al goed gekeurd, andere smaken moeten nog getest worden).

Mijn Engels gaat best okay. Met de Britse uitspraak moet ik nog even oefenen want dat Nederlands accent moet er eigenlijk uit natuurlijk (thankyou => [ftenkjoe] & are you sure? => [ar joe sjooor?]). Dat onnatuurlijke gebruik van tong en slissen zit er nog niet helemaal in. Gelukkig denken sommige Engelsen hier dat ik American of Irish ben, wat ik maar zie als een compliment.

Cool

Mijn mini vakantie gaat nog even door want de hostfam is weer een lang weekendje weg. Dat betekent op maandag en dinsdag alleen zorgen voor het huishouden en niet de hele dag spelen en achter een kind aanrennen (wat stiekem ook best wel jammer is!)

Off to bed now, ciaoo xo

Reacties

Reacties

Tante Dien

Lieve Anouk,
Dank voor je uitgebreide verhaal met foto's. Wat een avonturen maak jij mee ! Zul je straks in ons kleine landje nog wel kunnen wennen. En hoe moet dat zonder Willow ?
Maar geniet nu nog maar enkele weken. Het is zo september en hier zullen er weer velen blij zijn, Jou te omhelzen. Ook van mij nu al een warme omhelzing en voor de komende tijd, alle succes. Doe wel voorzichtig voor de charmante boys in de trein. Oei !Hier alle oke !
Lieve groet,
Tante Dien

Frans ter Beek

t over een Engelse opvoedkundige dame die radeloze Nederlandse ouders raad geeft hoe ze met lastige kinderen moeten omgaan. Maar zo erg zal het met Willov niet zijn, denk ik.
Groetjes maar weer.

Frans ter Beek

Mijn reactie verdween opeens, hierboven is alleen het slot te lezen, dus maar weer een poging.
Leuk om iedere keer je week-verslagjes te lezen. Goed hoe je iedere keer weer een pakkende titel weet te verzinnen, zoals een echte columnist zou doen. Willow was dus een beetje lastig? Misschien ken je het tv-programma Nanny on tour, dat gaat over...nu komt het bovenste stukje.
Groetjes maar weer.

Anouk

Hoihoi!

Weer wennen aan Nederland zal wel even duren inderdaad.. Al helemaal zonder Willow :( (Gelukkig wil ze mij wel een keer komen opzoeken haha)
Fijn dat alles daar goed gaat Tante Dien en tot over een paar weken!

Haha Frans! Nanny on tour heb ik wel eens op tv gezien inderdaad! Gelukkig is ze niet zó lastig en was het maar van korte duur :) Leuk dat je mijn blogs blijft lezen!

Groetjes aan allemaal!

Ricky

Leuk om je wekelijkse belevenissen te lezen en dat je naast het oppassen zoveel doet en ziet!!!
Gefeliciteerd dat je een kamer in Utrecht hebt gevonden!
Vorige week was ik in Utrecht waar al veel studenten in de stad rondliepen en aan het kanoën waren. Een hoop gezelligheid waar je je op kunt verheugen. Nog een fijne tijd daar!

Anouk

Hoi Ricky,

Leuk dat je meeleest!
Ik ben er echt super blij mee inderdaad!
Er is genoeg te doen in Utrecht dus ik hoef mij daar zeker niet te vervelen ...

Groetjes, Anouk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active