Aupairnouk.reismee.nl

Mamma Miaaa, life is good.

Hii!

Afgelopen maandag was niet anders dan 'normaal' maar toch weer wel. Samen met Willow en Oscar ben ik naar 'the park and the swings geweest', Willow heeft de 'facegame' gespeeld en 's avonds heb ik even (lees: 1,5 uur) gezellig geskyped met Marilène . Dit terwijl er ondertussen in Nederland een klein feestje (met bbq

Smile
) gevierd werd omdat mama jarig was. Dit was wel even raar, maar gelukkig hebben we dat een maand eerder al goed gevierd :)

Toen ik op dinsdagochtend het huishouden aan het doen was, en ik het boven wel erg stil vond, trof ik dit schattige plaatje aan

Kiss
. (de stickers zaten over haar hele lichaam haha)


Daarna ben ik samen met Willow en Oscar naar het treinstation gelopen/gefietst voor een cappuccino (of jus d'orange). De afgelopen weken was Willow niet echt enthousiast te krijgen als ik voorstelde om op de fiets ergens naartoe te gaan (zelfs niet 5 min naar het park), maar deze keer lukte het wél. Op haar roze fietsje met zijwieltjes, en met veel duwtjes en bijsturing, hebben we de route afgelegd. Willow was erg trots. En wij vooral verbaasd en opgelucht dat het zo goed ging en we haar zo (relatief) weinig hoefden te dragen op de terugweg. Dinsdagavond eindige weer in een muziekavondje. Ofja. Meer een 3 uur lang concert van Oscar terwijl ik ons diary & sugar food op at.

Omdat de hostparents het beide erg druk hadden afgelopen woensdag, had ik voorgesteld de hele dag op Willow te passen omdat ik haar op donderdag, vrijdag en maandag sowieso al niet zou hebben.(Waarop Yusra reageerde met: "Are you sure?"

Smile
) We hebben samen boodschappen gedaan in een klein winkeltje een paar straten verderop (Willow op haar fietsje!) en vervolgens bananabread gebakken (dat in 2 dagen op was). Woensdagavond heb ik, samen met Oscar, Billie Bob uitgelaten in 'the whole wide world'; een aantal heuvels met bossen en een super uitzicht, blijft mooi!

Op donderdag vertrok de hostfam al vroeg voor een weekendje weg naar de ouders van Yusra. Dit betekende een lazy dag voor Oscar en mij die vooral bestond uit film kijken en eten. Nadat Billie Bob en ik Oscar 's avonds afgezet hadden op het treinstation en langs de winkel waren geweest (waar een winkelmedewerker Billie Bob buiten wel even voor mij wilde vast houden terwijl ik wijn en yoghurt haalde, wát een service) heb ik genoten van een zelfgemaakte lasagna met zuivel en vlees. Not done voor m'n hostfam, maar Yusra had mij zelfs al heel lief geholpen met mijn bad meal shoppings :)

Omdat vrijdag voor Iris (one of the four - Dutchcrew) haar op een na laatste dag hier was, stond er een (afscheids-) high tea op de planning. Of beter: afternoon tea. Want 'high tea' gebruiken ze hier eigenlijk niet. En ze doen het ook niet iedere week helaas... Maar ze kunnen wel vet duur zijn. Dág ideaalbeeld van een Engels leven met wekelijkse high tea. (Ik blijf hier dus toch maar niet wonen.) Maargoed. Daarna nog even aan de long island ice tea gezeten (toch nog een beetje die Idro-feeling) en door gegaan naar Mamma Mia samen met Manon. Wát een leuke musical. De personages werden gespeeld door acteurs die echt veel op de acteurs uit de film leken en zang en acteerwerk was zo goed dat je ook echt op ging in het verhaal. Daarnaast was het voor ons ook wel een beetje een karaokeavond (thanks pap & ouders van Manon voor de Abba opvoeding) :) Die ging trouwens bij mij thuis gewoon door met Dirty Dancing, wijn en frietjes.

Voor de zaterdag hadden Nina en ik een ontspannen dagje spa in gedachten. Maar na hier een (soort van social deal) voucher voor gekocht te hebben en veel gedoe later, bleek wel dat dit idee toch even niet door ging. Mijn zaterdag eindigde in een bezoek aan het Tate Modern (ik vond toch dat ik minstens 1 museum gezien moest hebben hier), The Borough Market, The Savoy en vervolgens terug slenteren langs de Theems, de Millennium Bridge en Waterloo Bridge naar de underground. Onderweg kwam ik ook spontaan nog langs een klein festivalletje met kraampjes en een WWF fotogalerie. In het Tate Modern heb ik zelfs Mondriaan gezien en allemaal abstracte en gekke kunst, maar op de fotografie na kan ik niet echt zeggen dat ik erg onder de indruk was van de rest (sorry mam). Het mooie aan de kunst in het museum vond ik wel dat het vrijwel allemaal gemaakt is om op te komen voor burgerlijke, politieke en sociale rechten. Met de kunst werd dus eigenlijk een statement gemaakt of een protest geuit. Mocht er nog een volgend museum bezoek komen, dan ga ik op zoek naar een museum met alleen maar fotografie ;) The Borough Market was meer mijn ding, wauw, zoveel lekker eten en gezelligheid! Ik begon met een hartig taartje en gezonde smoothie en eindigde met een hele ongezonde salted caramel brownie (misselijkmakend groot en machtig). Als ik genoeg geld zou hebben, zou ik de komende 5 weken alleen nog maar daar eten en iedere dag iets anders proberen... Ook op zaterdagavond kwam Manon nog even langs, dit keer bleef ze niet slapen maar we hebben gewoon gezellig samen gegeten en Footloose gekeken (we bleven lekker in de musical sfeer hangen). Ohja. Verder ben ik op straat nog aangesproken door een man die mij de weg vroeg, waarna het gesprek al snel over ging op de Brexit en Europa. Volgens hem zijn in 2020 alle kinderen - niet van hun ouders maar - van de staat en begint Europa sowieso een oorlog in de komende paar jaar. Best scary gedachten allemaal, maar oke.

Nu vragen jullie je natuurlijk af of ik ook nog sport naast dat wijn drinken, veel (ongezond) eten en overal chillen. Jazeker. Afgelopen week heb ik weer 2 keer getraind in Yusra's studio. En omdat er hier - vooral bij de underground - zo ontzettend veel trappen zijn, probeer ik ze zo vaak mogelijk te lopen door een trede over te slaan. Manon vindt het er wel een beetje raar uitzien, maar gelukkig geef ik daar niks om ;) want het is sneller én een goede bilspiertraining. Vanochtend stond ik om 11 uur al in de rij voor 'The Pineapple Studio's'. (En nee mam, ik had niet 'weer véél te lang uitgeslapen', want er hadden al 2 wasmachines gedraaid, de was was al opgehangen, de vaatwasser ingeruimd, het huis was gestofzuigd en de huisdieren waren gevoerd.) 'The Pineapple Studio's' is een bekende dansschool in Londen met 12(!) studio's en met heeeel veel verschillende lessen. Normaal gesproken kan je als niet-lid meedoen tegen betaling, maar vandaag was er een open dag, en was workshops volgen dus gratis (gratis

Money Mouth
we blijven Nederlanders he ...). Met als gevolg dat ik 6 uur achter elkaar gedanst heb vandaag :) Lyrical commercial, House, Dancehall, Jazz funk, Diva class en Hiphop! Nog helemaal warm, maar voldaan kwam ik thuis aan :) Wauw, zó veel studio's in een dansschool & super enthousiaste docenten, echt mega leuk!
Laughing

Vandaag ben ik op de helft van mijn au pair leventje ;) In de aankomende 5 weken komen Hilke & Bram en Fenna & Anne nog langs, en verder is er gelukkig nog genoeg te zien en te doen hier :) Om morgen maar eens te beginnen met (toch nog) een lekker dagje spa...

Love, Anouk

Reacties

Reacties

Frans ter Beek

Dag Anouk, leuk verhaal weer! En warempel: je bent al over de helft: nog 33 dagen. De tijd vliegt, het leven gaat onbehoorlijk snel...
Ik hoop dat het dagje Spa gelukt is, maar dat zal best wel weer geweldig geweest zijn. Ik leer ook nog steeds weer een aantal Engelse woorden erbij, grappig.
Groetjes uit Berlicum!

Judith

De tijd gaat snel als je al op de helft zit. Maar dat komt ook omdat je het zo leuk hebt ;) Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active