Aupairnouk.reismee.nl

Skatershoes, pokémon gyms and more

Heyhallo!

Afgelopen week begon al goed met een extra vrije dag! Omdat de hostfam een lang weekend weg was, heb ik op zondagavond alvast alles gedaan wat gedaan moest worden aan household, zodat ik maandag de hele dag Londen in kon. Ik ben voor het eerst alleen gegaan, en dat was voor de verandering ook wel eens leuk.

’s Ochtends heb ik vooral veel rondgelopen en gezien; Covent Garden, Chinatown, Leicester Square, St James’s Park en een aantal street performers. Tussendoor geluncht bij Jamie’s Italian, want ik kon het niet laten om een keer een écht Jamie Oliver recept uit te proberen in een van z’n eigen restaurants. ’s Middags was het zo heet (> 30 graden, yes), dat ik toch van mijn plannen om musea te bezoeken af zag... Al eerder op de dag had ik een goochelaar gesproken, die ik vervolgens ’s middags op een andere plek tegen kwam toen ik naar een straatmuzikant stond te luisteren. Na een kort gesprekje en een: “feel free to join us”, heb ik de hele middag gechilld, muziek geluisterd, meegezongen en bier gedronken met zo’n 6 (hele goede!) street performers terwijl zij elkaar afwisselden qua optredens. Spontaan, onverwachts en daardoor extra leuk!

Willow, Ray en Oscar zijn uiteindelijk pas op woensdag naar huis gereden i.v.m. de hitte, dus dat betekende dinsdag nóg een dag optimaal van de zon genieten en als enige verplichting het huishouden. Woensdag ging ik van de pilatesclass naar mijn English class en na een goddelijke lunch de bus in naar huis, waar intussen de familie compleet was. Die middag, donderdag en vrijdag bestonden vooral uit films kijken, wijn drinken, veel gezelligheid en muziek maken (tsja, wat wil je ook met een gitarist als hostdad, voormalig zangeres als hostmom en een logé (Willows halfbroer) die naar de muziekacademie gaat).

Natuurlijk ontbrak afgelopen week ook het (driemaal-)wekelijkse bezoek aan “the park and the swings” en knutselen (skatershoes, voor degenen die daar niet gelijk aan dachten) niet. Ook mijn tape is erg interessant…

Afgelopen weekend ben ik weer een heel weekend in Londen geweest met de 3 allergezelligste Nederlandse au pairs – Iris, Nina en Manon - (van eerdere weekenden). Op zaterdag hebben we even wat gegeten op Camden Market en zijn we vervolgens langs Regents Canal gelopen richting Paddington en Little Venice. Paddington inderdaad, van dat beertje. Dit standbeeld stond op een station en er was verder helemaal niks te doen, maar het gaat om het idee toch?Little Venice was best wel een disappointment… We hebben een tijdje rondgelopen, op zoek naar themain part van Little Venice. Maar het bleek dat dat het al was. Gelukkig waren de wandeling er naartoe en de busboot terug wel erg mooi! ’s Avonds uitgegaan op West End (al weten we nog steeds niet precies voor welk gebied dat staat) en vervolgens in een heeeel groot en modern hosthouse geslapen bij een van de andere au pairs.

Zondag was de hele dag chillen in Holland Park met veel lekker eten en een biertje. We hebben zelfs kunnen meegenieten van bruidsparen, kinderfeestjes en pokemon gyms in het park. Verder kunnen de Kyoto Garden, Notting Hill en Kemsington ook van het lijstje afgestreept worden. (Ik heb me de hele dag afgevraagd of de band Kensington hun naam toevallig daar aan te danken heeft, turns out that they’re Dutch,...)

Talk to ya later xo

Kiss

Reacties

Reacties

joke Steenbergen

Hoi Anouk ,eerst jou even feliciteren met de verjaardag van je moeder!!
Wat een leuk verslag ,wat genieten ,als ik dit zo lees.
Wij gaan vanavond gezellig bb ,met dit mooie weer bij jullie in de tuin. Met ons gaat het ook goed ,heerlijk fietsen nu het echt zomer is hier .veel groettjes van ons .

Tante Dien

Leuk Anouk, dat ik nu ook je avonturen lezen. Wat zul Jij - als het zo doorgaat fijne tijden beleven. Geniet ervan en houd je hostfamily in ere. Super, dat je zoveel kansen krijgt.
Proficiat vandaag, want nu is je moeder echt jarig!
Met mij alles goed. Lieve groet, tante Dien

Anouk

Dankjewel Joke en Harrie! Leuk dat jullie mijn blog lezen :)
De bbq was erg gezellig hoorde ik!
Geniet van het lekkere weer!

En tante Dien, wat leuk dat jij mij hier nu ook volgt!
Ik geniet er zeker van en doe genoeg leuke dingen :)
Fijn dat alles goed gaat & hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad!

Kusjes Anouk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active