Aupairnouk.reismee.nl

The similarity between Theresa May and me

Heyhallo!

Mijn derde week hier, de week waarin Theresa May de tweede vrouwelijke Prime Minister van Engeland is geworden. Lekker feministisch. Ze heeft aangegeven een succes te gaan maken van de Brexit, dat lijkt mij inderdaad alvast een goed begin. Verder is ze van plan om mensen meer controle te geven over hun leven. Hier komt toch mijn niet-Engelse nationaliteit even naar voren, want naar mijn idee heb ik die controle al aardig. En bovendien vind ik dit ook wel een beetje een vage belofte. Anyways, zijn jullie daar ook weer over bijgepraat. Ze had vast een fantastische week na zo’n overwinning (kan niet anders toch?)

Net als mijn week trouwens. Voor de derde week op een rij (gelukkig) nog geen spijt gehad van mijn keuze als au pair hier!

Maandag heb ik met Willow kuikentjes gemaakt van eierdoosjes, woensdag hebben we flink zitten knutselen aan een zelfgemaakte raket en vrijdag zijn er butterflies gemaakt. Omdat ik al een aantal dagen verkouden was, heb ik dinsdag geen pilatesclass gevolgd, maar ben ik wel even een stukje gaan wandelen (ja echt). Als doel had ik het treinstation (het dichtstbijzijnde punt om cappuccino te halen). Toen het winkeltje daar dicht was, besloot ik door te lopen tot het eerstvolgende café dat ik tegenkwam. Ik eindigde in café The Woodman; 2 pond armer en een oploskoffie “rijker”. Dinsdagmiddag heb ik met Willow onder een dekentje een film zitten kijken. Ofja. Willow heeft 15 minuten aan film meegekregen, en ik heb 2 films gekeken.

De woensdag begon al goed toen we rond 9 uur ’s ochtends met z’n vieren stonden te dansen op één van Willows lievelingsliedjes. Na het huishouden ben ik dit keer wel weer meegegaan naar Pilates. Vervolgens werd ik gedropt bij Rafferty’s café. Na een snelle, maar super lekkere lunch met cappuccino en granola, had ik hier mijn tweede Proficiency English course. Deze lessen worden gegeven op CPE niveau (C2); dit is het hoogste kwalificatie niveau dat er gegeven wordt, dus er valt nog best wel wat te leren! Volgens de Engels lerares daar, had ik last van “the au pair welcome”, een verkoudheid die bijna alle au pairs volgens haar in de eerste 3 weken van hun verblijf hier hebben. Dit komt volgens haar door het weer (ja duh?), ander eten en stress. Al kan ik me vooral in dat laatste hier totaal niet vinden haha … Na de cursus ben ik met de bus terug gegaan, en wat me opviel is dat ze “cheers” hier veel anders en vaker gebruiken dan wij. Nadat ik mijn busticket had gekocht, maar ook toen ik uitstapte, werd er nog even “cheers” geroepen. Uh ja, bedankt, proost he? Over alcohol gesproken; waar in Amerika het woord “pissed” wordt gebruikt om aan te geven dat je “really mad” bent, wordt “pissed” in Britain vertaald met “drunk”. Weer iets geleerd.

Op donderdag hebben we gepicknicked in het park & op vrijdag de nieuwe tent uitgeprobeerd na Willows laatste dag in Nursery (na de zomervakantie gaat ze naar de big school). M’n hostfam ging afgelopen weekend namelijk naar de diplomauitreiking van de dochter van Ray (halfzus van Willow). Hiervoor bleven ze een lang weekend daar kamperen; Yusra tot maandag en Ray en Willow tot dinsdag. Dinsdag nemen ze Oscar, Ray’s zoon (halfbroer van Willow) mee terug, hij blijft hier een aantal dagen. Hij is mijn leeftijd en volgens m’n hostparents heel gezellig, dus dat belooft weer een leuke week te worden

Smile

Ook kwam er afgelopen week een lief pakketje binnen van papa, mama, Fenna en Niek met een tijdschrift, leuk kaartje en stroopwafels (YES) erin & een brief van oma.

Zaterdag en zondag ben ik met een andere Nederlandse au pair, Nynke, naar Brighton geweest. Waar je er in Nederland nog niet aan denkt om met iemand die je nog nooit in real life hebt ontmoet, een dag weg te gaan, plan je hier gewoon een overnachting in een airbnb met tweepersoonsbed, 2 uur van je hosthuis af. We hebben veel rondgeslenterd, gekocht en bekeken. Brighton Beach & Brighton Pier, North Laine, Royal Pavilion & Pavilion Gardens en veel graffiti en kleine winkeltjes (we kwamen zelfs een Nederlands tentje tegen).

Voor aankomende week is super lekker weer voorspeld, dus dat belooft toch eindelijk een vakantieweertje

Smile

Gotta go, our bottle of wine isn’t empty yet ..

Reacties

Reacties

Hilke

Jaaaaaa weer zo'n leuke blog! Heerlijk! :) Echt zo fijn dat je het naar je zin hebt. Ze gaan jou zo missen in september!

Xxx

Frans ter Beek

Leuk verslagje weer! Je Engels zal ook wel (nog) beter gaan worden, komt van pas als je straks misschien ook Engelse boeken moet gaan bestuderen, I suppose...
Wie weet: als je terug bent van de Brexit val je met je neus in de Nexit, who knows.
Mooie week nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active