Aupairnouk.reismee.nl

First week :)

Heyhallo!

Het is alweer ongeveer een week geleden dat ik het vliegtuig in stapte naar Engeland, dus tijd voor een update

Kiss

Ik werd super lief ontvangen door mijn hostfamilie. Willow was de eerste paar dagen overexited dat ik er was voor – zoals ze het zelf noemt – “a long sleepover”. Ze hebben een rommelig, maar gezellig huisje en ik heb een knus eigen kamertje. Ze waren erg blij met de cadeautjes die ik mee gebracht had; Yusra heeft 4 stroopwafels in Ă©Ă©n dag op en met Willow heb ik 2 dagen achter elkaar “catch me if you can” gespeeld met haar nieuwe Frozen bal. Ook haar nieuwe spaarpotje werd meteen fanatiek beschilderd.

Op zondag en maandag heb ik rustig uitgepakt, wat van de omgeving gezien en de familie beter leren kennen. Omdat Yusra op zaterdag werkt, wordt het weekend hier een dag verschoven, wat voor mij in dit geval erg gunstig was. We hebben afgesproken dat ik van maandag t/m vrijdag werk van 08.00 u tot 10.30 u en van 15.00 u tot 17.30 u en daarnaast nog 2 avonden oppas. Op dinsdag en woensdag kan ik tussendoor mee naar de pilateslessen van Yusra. Willow gaat iedere dag naar nursery van 09.15 u tot 12.15/15.00 u.

Op dinsdag heb ik mijn eerste echte “werkdag” gehad. De eerste dag kon ik makkelijk 2 vaatwassers inladen, woensdag heb ik keukenkastjes schoongemaakt en donderdag heb ik een uitpuilende lakenkast opnieuw ingericht zodat ‘ie weer dicht kon. Toen ik Yusra vroeg of het okay was dat ik die zou opruimen, moest ze lachen en vertelde ze mij dat ze zich hadden afgevraagd hoelang het zou duren voordat ik dat zou vragen haha, 5 dagen op precies te zijn dus
 (ze had me eerder al verteld dat alles in haar hoofd netjes opgevouwen was, maar dat een lakenkast als deze de realiteit was). Hulp is nodig en daar zijn ze ook erg blij mee, dus ik hoef me nog niet te vervelen hier ;)

Ook heb ik deze week pilateslessen gevolgd (super relaxed!), ben ik weer begonnen met hardlopen (was nodig, want ik kan weer helemaal van begin af aan beginnen met opbouwen..), en heeft Yusra een “Functional Movement Screening” bij mij gedaan. Op basis van die screening heb ik een online trainingsschema dat ik de komende 10 weken ga volgen, waardoor mijn knie hopelijk minder painfull wordt (maar dat mag ook wel na 2,5 jaar..)

Ik ben geen fan van de hempmilk, aan de zelfgemaakte tandpasta moet ik nog even wennen en ik warm mijn koude koffie nog niet op in de magnetron, maar de rest van het eten, de producten en gewoontes hier zijn quite good!Ik heb geleerd hoe je poached eggs maakt (ik wist niet eens dat zoiets bestond ...), ik gebruik kokosnootolie in plaats van boter en eet geroosterd brood met healthy peanutbutter. Verder is iedere avond veel groente en vis ook niet verkeerd.

Op donderdag ben ik naar een English course gegaan. Aardige nieuwe mensen ontmoet, goeie koffie op, maar het niveau was veel te laag (tag questions invullen in een oefening heb ik namelijk 4 jaar geleden al geleerd). Aanstaande woensdag ga ik een proficiency class proberen, hopen dat dat meer het juiste niveau is!

Met Willow ben ik naar “the park and the swings” geweest en we hebben samen geknutseld en getekend. Ohja. En ze heeft snapchat uitgevonden (“Can I put my face into another face please?”). En mijn lipstick 
 Ze is super enthousiast, energiek en lief en wil het liefst de hele dag spelen, veel aandacht en samen dingen doen

Smile

Vrijdag heb ik gelunched in Sevenoaks samen met zo’n 12 andere au pairs van verschillende nationaliteiten. En vrijdagavond heb ik gezellig een wijntje gedaan met m’n hostparents

Smile

Het weekend was ik natuurlijk vrij, dus daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Na een au pair meeting, georganiseerd door SmartAuPairs, heb ik samen met andere Nederlandse au pairs 2 dagen door London geslenterd, de toerist uitgehangen en veeeeeel bezichtigd! Buckingham Palace, Palace of Westminister, Houses of Parliament, Londen Eye, St. James Park, Trafalgar Square, Brexit demonstratie, uitgaan, Tower Bridge, Tower of London, Old Spitalfields Market, St. Paul’s Cathedral, St. Martin-in-the-fields en de Shakespeare’s Globe kunnen al van het lijstje afgestreept worden.

Talk to you later!

xo Nouk

Reacties

Reacties

Judith

Klinkt goed. Zeker voor een eerste week. Fijn dat je het zo naar je zin heb :)

MarilĂšne

Woaah sounds great! Enjoy to the fullest and I can't wait till the next update! Kiss

Iris

Hey, Anouk ik mis je wel maar ik zie allemaal leuke foto's op Snapchat.NOG HEEL VEEL PLEZIER DAAR

Frans ter Beek

Dag Anouk, nee, je zult je niet vervelen daarginds.
Ik zocht net even op wat Pilates-lessen zijn en ik denk dus dat ik er maar niet meer aan begin...
Kun je daar trouwens de Nederlandse tv ontvangen?
Daarnet bekeken wij de eerste Nieuwe Tijden: dat belooft wat. We volgen je verdere belevenissen met belangstelling.

Bye!

Anouk

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties & leuk dat jullie blijven volgen :)

Ze hebben hier geen tv kanaal dus ik ontvang hier helaas ook geen Nederlandse tv.. Gelukkig heb ik genoeg andere leuke series op mijn laptop ;)

Nynke

Leuk geschreven, geniet ervan! Heel leuk dat je al zoveel leuks met Willow hebt gedaan en zelf er al op uit bent geweest! Keep it up ????????

joke steenbergen

Hoi Anouk ,fijn om te lezen dat jou eerste week goed gegaan is .Leuke foto's zagen we .

Veel lieve groeten , Harrie & Joke.

Annemarie

Lieve Anouk,

Heel fijn om te lezen dat je het zo goed maakt.
Leuk geschreven zeg.
Vanavond zal ik je zeker missen met de diploma uitreiking.
Hoop dat je er toch even bij kunt zijn (via Skype).

Love you xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active