Aupairnouk.reismee.nl

One week left!

Lieve vrienden, familie en andere leuke meelezers,

Only 7 days left, dus tijd voor een update!

Een paar weken terug heb ik tijdens mijn examens samen met papa, mama en Fenna geskyped met mijn hostfamily. Dit was super leuk! Zo konden ze mijn familie ook een beetje leren kennen en hadden papa en mama ook de tijd om hen te zien en vragen te stellen. We hebben zelfs een hele rondleiding door het huis, de tuin en de studio gehad. Wat erg grappig was omdat ze met hun onopgeladen tablet van stopcontact naar stopcontact moesten rennen..

Na mijn examens werd het tijd om 4 weken gemis aan social life in te halen. No problem at all. Met mijn lieve vriendengroep van 18 man ben ik een weekendje naar België geweest en daarna nog 6 dagen naar Malta met Hilke en Laudine. Vervolgens heb ik na 6 jaar Atheneum deze week eindelijk te horen gekregen dat ik GESLAAGD ben! De 10 dagen tussen de examenuitslag en mijn vertrek bestaan vooral uit examenfeestjes, laatste keer chillen met vrienden, voorbereidingen voor Engeland, werken, concert van Coldplay en op de avond vóór mijn vertrek; mama’s feest.

Natuurlijk heb ik ook research gedaan naar het een en ander voordat ik vertrek. Ik heb al 6 kantjes aan (healthy) hotspots die ik graag wil bezoeken. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat je in Engeland een wereldstekker nodig hebt (vooruitgang!, want met onze vakantie naar Malta kwamen we hier namelijk pas in het appartement zelf achter..) Ook is er blijkbaar een Engels local alarmnummer dat nog steeds gebruikt wordt (999). Wordt er alcohol geschonken vanaf 18 jaar, kennen ze geen maat 34 maar gebruiken ze in plaats daarvan maat 6 en is “builders tea” typisch Engels (zwarte thee met melk) maar niet echt veelbelovend. Een andere ontdekking was dat de Britse vlag staat voor Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland, terwijl ik de Engelse vlag zeg maar nog nooit in mijn leven gezien had (deze is blijkbaar anders). Ohja, ook handig om te weten: in Engeland kennen ze de “gezelsschapskus” als “social kissing”. Hierbij wordt er 1x gekust op de wang. Maar blijkbaar wordt dit alleen door “hippe” mensen gedaan, de gemiddelde Engelsman geeft alleen een handdruk. (Lang leve Google.)

Verder heb ik al strijklessen gevolgd bij mama, “London” spotify lijsten gedownload, eet ik nu voor de laatste keren “echte” yoghurt en gebruik ik nog een paar dagen “troep” parfum en dagcrème. De hostfamily waar ik heen ga is namelijk erg gericht op gezond eten en leven. Ze eten zuivelvrij (maar wel zuivelvervangers) en maken hun verzorgingsproducten zelf (heel nice!).

Morgen heb ik nog een laatste skypegesprek met mijn hostfamily. 9 matches & 3 skype families later is het aankomende week eindelijk zover! Zondag heb ik om 08:00 uur het vliegtuig naar Stansted, waar ik om 08:10 uur aan kom. Ik blijf precies 10 weken in het district Sevenoaks bij Yusra, Ray, hun dochtertje Willow en hun hond Billie Bob.

Smile

Mochten jullie mij de komende 70 dagen willen volgen, dan kan je je emailadres rechts van dit blog achterlaten!

Liefs, Anouk

Reacties

Reacties

Judith

Hoi Anouk,
Gefeliciteerd met je diploma :D Nu is het aftellen geblazen, haha. Zo te zien heb je je weetjes aardig op orde. Nu nog kiezen wat je in je koffer stopt ;) Ik ga je volgen via blog en Whats app. Succes met je voorbereidingen en veel plezier met je feestjes ;)
Groetjes, Judith

Caroline

Van Harte Gefeliciteerd met je diploma meis!! Spannend 10 weken naar GB!. Graag volg ik je belevenissen op je blog. Lieve groetjes, Caroline

Wendy

Heel veel plezier Anouk! Erg leuk om alles een beetje met je mee te mogen beleven middels het volgen van je blog. Je schrijft t ook erg vermakelijk. Maak er een gezellige tijd van! Mocht je trouwens nog even willen oefenen met strijken voor je gaat mag je bij mij wel stage komen lopen ;-)

joke steenbergen

Wij , Harrie en ik vinden het erg leuk om jou ervaringen te mogen mee maken . Zelfs heb je ons de skype mogelijkheid gegeven. We spreken jou a.s zaterdag nog even . Liefs je buurtjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active