Aupairnouk.reismee.nl

Waking up with a skype session

Goedemorgen!

Na een gezellig eindgala, een paar uur slaap en de nodige make up, zat ik vanochtend om 08:00 uur alweer helemaal "fresh" achter mijn computer voor een skypegesprek met mijn nieuwe familymatch!

Nadat de andere 2 families uit mijn systeem waren verdwenen, kreeg ik vorige week op 06/04/2016 een nieuwe familie "on view". Een jongetje van 6 jaar (heel cute!) die om de week bij zijn gescheiden vader (met vriendin) of moeder woont. Ze wonen in Stratford, London ("Near the Olympic village").

Na hen teruggemaild te hebben, stelden ze meteen voor om deze week een skypegesprek te plannen, and so we did. De hostdad stelde voor om tussen 08:00 en 09:00 uur Nederlandse tijd te skypen, wat bij hen dus nóg een uur vroeger is. Gelukkig ben ik een ochtendmens

Undecided
dus kon ik dit aanbod niet afslaan.

Het jongetje zat vanochtend in z'n pyjamaatje op de bank naast papa, en praatte ook constant mee. Voetbal kwam geregeld opnieuw ter sprake. Hij vertelde dat hij na school het liefst voetbalt in het park en anders is fifa ook nog een goeie optie. Toen ik vroeg wanneer en hoelang hij zomervakantie had, antwoordde zijn vader dat deze eind juli begon en dan een aantal weken duurde. Waarop werd geantwoord:"So then I have the time to play football for five weeks!" De hostdad antwoordde dat dit niet kon omdat ze ook nog op vakantie gingen, wat zijn zoontje bijna jammer vond haha!

De familie heeft al meerdere au pairs gehad en is nu weer op zoek naar een nieuwe au pair omdat de huidige au pair binnenkort vertrekt. Ze weten alleen nog niet precies hoe ze dit gaan indelen; een aantal au pairs voor de lange termijn kunnen namelijk niet zo vroeg starten, en in dat geval zouden ze een overbrugging nodig hebben (mij bijvoorbeeld

Wink
). Aan de andere kant zijn er ook long termau pairs die al in de zomer kunnen starten, en in dat geval hebben ze geen zomer au pair nodig...

Omdat ze in augustus op vakantie zijn, gaat het waarschijnlijk alleen om de maand juli (eventueel nog iets langer). Dit is van de ene kant gunstig voor mij; dan kan ik nog door Engeland reizen, kan ik bij de UIT week zijn en heb ik wat langer de tijd om een kamer te vinden in Utrecht voordat mijn studie begint. Aan de andere kant is het natuurlijk wel erg jammer dat ik dan maar een maandje au pair werk kan gaan doen. But you never know; misschien is de familie wel zó leuk dat dit toch een goeie optie is of misschien heb ik binnenkort wel weer een andere leuke familymatch die wél een au pair voor 2 maanden zoekt.

De familie is nu met zo'n 3 andere (long term) au pairs in gesprek, en laat volgende week iets weten. So i'm curious.

Have a nice weekend!

ps. Bedankt voor de leuke reacties na de vorige blogs!

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active