Aupairnouk.reismee.nl

Skyping for a room, Dutchies and Kinky Boots

Hey hallo,

Welkom bij mijn op een na laatste blog alweer... Van de ene kant voelt het goed om weer bijna naar huis te gaan, familie en vrienden weer te zien en knuffelen, aan een nieuwe studie te beginnen en mijn eigen nieuwe kamer in te gaan richten maar van de andere kant is het Engelse au pair leven ook nog wel erg lekker. Niet te veel verplichtingen, veel gezelligheid, ieder weekend Londen in en veel afwisseling. :)

Zo begon maandag met het afbreken van de tent en de rit terug naar huis vanaf de camping. Na opnieuw een gezellige en leuke mini holiday!

Op dinsdag had ik mijn eerste hospiteerskypegesprek met een studentenhuis. Na heeeel veel reacties gestuurd te hebben op kamers, minder reacties terug te hebben gehad, een aantal uitnodigingen gehad te hebben van mensen die niet open stonden voor een skypegesprek omdat ik in Engeland zit, was dit het eerste huis dat hier wel voor open stond. Nadat ze de rest van de hospitanten over de vloer hadden gehad, zouden ze mij skypen. Na een chill gesprek met leuke mensen, kreeg ik 's avonds al een telefoontje dat ik was uitgekozen. Yes, finally! Aanstaande donderdag, 1 september, zal ik nog steeds in Engeland zitten, maar dus ook al mijn eigen plekje bezitten! Dat betekent dat ik de dag nadat ik terug kom al gelijk in Utrecht kan slapen! :) Daar heb ik samen met Ray natuurlijk gelijk een wijntje op gedronken

Laughing

Voor de woensdag stond er een fotoshoot op de planning. Dit keer iets vrolijker dan de vorige keer; in een bridal thema. Samen met Cerys (prachtig 14 jaar oud Engels meisje), Cassandra (make up artiest), Ray (fotograaf) en Willow (mental support) zijn we van 1 tot 9 bezig geweest met make up, haren, de laatste dingen halen voor de outfits en fotograferen op verschillende locaties. Ik heb nog niet alle foto's, maar hieronder krijgen jullie een idee van de shoot

Wink

Op donderdag heb ik tussen de middag zitten werken op mijn laptop in Rafferty's cafe. Met een nieuwe kamer, een nieuwe studie en een aftermovie in the making, was mijn pauze al snel voorbij ;)

Omdat het dinsdag tot en met vrijdag zo warm was, hebben Willow en ik samen weinig actieve dingen ondernomen. De hitte is denk ik net iets te veel voor een 4 jarige... Te warm om naar de speeltuin te gaan en eigenlijk ook al te warm om buiten te zijn. Deze dagen heeft Willow vooral binnen serie gekeken, hebben we buiten bij de paddling pool gespeeld en onze eigen Hollandse tulpen geplant.

Op vrijdag zijn Willows nieuwe schooluniformen met veel enthousiasme aangepast. Super adorable

Kiss
We hebben 2 setjes opgehangen in haar kamer, zodat ze er elke dag naar kan kijken en ze over een week extra veel zin heeft om haar uniform eindelijk te mogen dragen naar de big school (hopen we dan he..). 's Middags hebben Ray en ik de tent opgezet want... FENNA EN ANNE KWAMEN DIE AVOND!
Smile
Na ze opgehaald te hebben van het treinstation, ze voorgesteld te hebben en een rondleiding te hebben gedaan, werd er door Willow enthousiast een optreden voor ze opgevoerd en met ze gekletst. Toen de hostfamily later op de avond weer terugkwam van weggeweest, werden ze opgewacht met een Dutch pakket met daarin stroopwafels, een appelsnijder, pure hagelslag, speculaas, snoeppapier, pepermunt en Hollandse pannenkoekenmix. Voor Willow waren er een Frozen etui met inhoud en gekleurde vouwpapiertjes meegebracht. Beide cadeaus vielen erg goed in de smaak en werden gelijk uitgeprobeerd
Laughing

Op zaterdag was het tijd voor de - al lang geleden volgeplande - dag Londen met Fenna en Anne. Deze zouden we beginnen met een fietstocht door Londen met een Nederlandse gids en groep. Dit was echt super leuk! We hebben allerlei must-see bezienswaardigheden en de wisseling van de wacht gezien, maar ook voor mij was dit nog steeds leuk omdat de gids overal een verhaal en leuke feitjes bij vertelde.. Wisten jullie bijvoorbeeld dat de Big Ben niet de toren, of de klok is, maar de bel er binnen in? En wisten jullie dat de Londen Eye officieel bedoeld was om na een aantal jaar naar een ander Europees land door te gaan? En wisten jullie dat de Waterloo bridge de enigste brug in Londen is die én binnen het budget én binnen de daarvoor uitgetrokken tijd gebouwd is, en dat deze brug gebouwd is door vrouwen omdat de mannen in de oorlog aan het front moesten vechten (girlpower, yes!). Speciaal voor jullie een raadsel: de Londen Eye is genummerd t/m nummer 33, maar heeft maar 32 capsules, hoe kan dit?

Met onze strakke planning gingen we na de fietstour snel door naar de Borough market om daar te lunchen, om vervolgens precies op tijd aan te komen bij de rivercruise. De rivercruise was leuk omdat het anders is dan het usual lopen, maar helaas niet zo leuk als de biketour doordat er minder interessante dingen werden verteld en we ook niet super dicht bij de bezienswaardigheden konden komen.. Hierna was het tijd voor een ritje in de Londen Eye, want dit werd na 9 weken natuurlijk wel tijd ;) Na een diner in een Engelse pub (met voor mij veel kaas met een beetje macaroni) hadden we kaartjes voor de musical Kinky Boots. Mijn derde en laatste musical in Londen, en ook zeker de moeite waard! Doordat ik hiervan de film niet kende, ben je niet constant aan het vergelijken, en daardoor was de musical erg verrassend. Wederom met fantastisch acteerwerk en zang!

Helaas kreeg ik begin zaterdagmiddag een telefoontje van Yusra dat haar stiefvader was overleden, dus dat ze daar natuurlijk meteen heen zouden rijden om daar vervolgens een aantal dagen te blijven. Super moeilijk.. Terwijl wij gezellig in Londen, was hun weekend een stuk minder leuk..

Oscar had zijn treinkaartje al geboekt, dus besloot om nog wel te komen. Na hem gemeet te hebben op het station in London, zijn we met z'n vieren naar huis gegaan, waar we buiten een relaxed muziekavondje hebben gehad :) Zondagochtend gingen Anne en Fenna al vroeg weer Londen in, dus na ze uitgezwaaid te hebben, heb ik mijn uitslapen weer voortgezet ;) De rest van de dag bestond uit relaxed films kijken, een laaange wandeling met Billie Bob en pizza eten.Prima weekend dus.

Na vandaag nog 4 dagen hier genieten voordat ik op zondag 4 september om 08.35 u vanuit Engeland vertrek en ik om 10.40 u in Eindhoven op Nederlandse bodem land…

Liefs uit Londen (en omgeving),

Anouk

Kiss

Reacties

Reacties

Frans ter Beek

Hi Anouk,
Yes, de tijd gaat (te) snel, maar wie houdt hem tegen?
Maar je avonturen nemen gelukkig nog steeds geen einde. En knap dat je je alles van zo'n week telkens nog weet te herinneren! Ja, die 33 capsules van London Eye... nou ze hebben het 'ongeluksgetal' 13 maar weggelaten, daarom zijn er in werkelijkheid maar 32. (Dat wist ik helemaal niet, maar waar Google al niet goed voor is, he!) :)
Trouwens, als je Amy en Sil nog wilt ontmoeten, :) ze wonen op Oude Gracht 412a, samen met die andere luidjes. In de laatste aflevering ging Bennie namelijk dood en een van de anderen belde de ambulance en gaf dus het adres op.
Als je ze nog de groeten wilt doen zul je je dus aldaar moeten melden.
Een oudleerling van mij (piano) is trouwens ook psychologie gaan studeren, is nu allang afgestudeerd en zelfs gepromoveerd. Ze woont nu in Amerika en heeft aan de universiteit van Arizona een of andere wetenschappelijke taak.
Mooi dat je meteen al terecht kunt in je nieuwe studentenhuis. Utrecht is een fijne stad om te studeren, je zult er wel gauw je draai vinden.
Nog veel plezier voor de laatste dagen en heb een voorspoedige terugreis naar Balkum!
Frans.

OMA.

Nog een paar dagen en het echte leven met allemaal nieuwe dingen gaat beginnen, minder vrijblijvend maar minstens zo boeiend !Je hebt een fantastische tijd gehad met jouw hostfamilie, en wij konden meegenieten! Geniet van je restant dagen enfijn dat in t weekend nog even thuis bent

Anouk

Hallo Frans,

Wat een leuk berichtje weer!
Haha, ik begin meestal op het midden van de week al met schrijven, anders zou ik inderdaad de helft vergeten haha!
Yes, klopt van de capsules, leuk feitjes he?
Ik kijk geen Nieuwe Tijden, maar ik zal eens naar ze uitkijken als ik daar ben haha!
Wauw, klinkt alsof ze het erg goed doet als psychologe!
Wat knap :)

Dankjewel!

Groetjes, Anouk

Anouk

Lief oma!
Gelijk door naar een volgend avontuur inderdaad!
Ik kijk er naar uit om je zondag weer te zien :)

Kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active